HANDELSBETINGELSER

HANDELSBETINGELSER

Nærværende handelsbetingelser er opdelt i følgende:

 

Generelle oplysninger 

Handel på vores webshop

Handel i vores fysiske butik 

Behandling af tvister og forbrugerlinks  

 

 

GENERELLE OPLYSNINGER 

OM VIRKSOMHEDEN:

Plan E ApS

Istedgade 30

1650 København V

Telefon 33 21 99 30

Mail: Conact@plan-e.dk

CVR-nr.: DK29628882

Web-Shop: www.plan-e.dk

Personlig/Telefonisk henvendelse kan ske indenfor den fysiske butiks åbningstid 

 

ALDER:

Du skal være fyldt 18 år for at handle i såvel vores fysiske butik som Webshop. Når du besøger vores webshop bliver du bedt om at bekræfte, at du er fyldt 18 år, inden du kan shoppe løs. Det anses tillige som en bindende bekræftelse, når du godkender en ordre på hjemmesiden.

I vores fysiske butik kan du blive bedt om at fremvise billed-legitimation i tvivltilfælde. 

Vores personale er berettiget til at afvise umyndige personer under 18 år.

 

PRIS-GARANTI

Uanset om du handler online eller i vores fysiske butik, har du mulighed for at gøre brug af vores tilbud om pris-garanti, i købsøjeblikket.

Du kan læse mere om denne mulighed her

Du er selvfølgelig også altid velkommen til at spørge ind til det, når du besøger vores butik i Istedgade.

 

REKLAMATIONSRET:

Når du handler med sælgere i EU, har du altid minimum 2 års reklamationsret. Det vil sige, at du har 2 år efter modtagelse af en vare til at reklamere over eventuelle fejl/mangler.

Du skal dog hurtigst muligt, og senest 2 måneder efter du har opdaget en fejl/mangel ved en vare, oplyse os om, at du gerne vil reklamere over varen. 

Se nærmere om, hvordan du forholder dig ved en reklamation ved køb hhv. i vores webshop og vores fysiske butik under afsnittene:

Reklamation - Køb i webshop 

Reklamation - Køb i vores fysiske butik 

 

HANDEL PÅ VORES WEBSHOP

PERSONDATA-POLITIK:

Vi skal bruge dit navn og adresse for levering af varen. Desuden skal du oplyste e-mailadresse for at vi kan fremsende ordrebekræftelse, købskvittering samt meddelelse om forsendelse. Ønsker du forsendelsesinfo pr. sms bedes du tillige oplyse dit mobilnummer.

Dit telefonnummer er ligeledes nødvendigt, såfremt du ønsker, at dit køb skal tilskrives din evt. kundeklub-profil. Læs mere om vores kundeklub her.

I tilfælde af, at vi bliver nødt til at kommunikere yderligere med dig vedr. din ordre eller levering, vil vi i udgangspunktet kontakte dig via mail, med mindre andet udtrykkeligt er anført ved ordreafgivelse.

Vi opbevarer oplysninger i forlængelse af ordrebestillinger i 3 år, hvorefter de slettes. Alle oplysninger behandles fortroligt og gemmes forsvarligt, ligesom de ALDRIG udleveres til 3. part. Som registreret har du altid mulighed for indsigt eller gøre indsigelse mod en registrering i henhold til persondataloven. 

 

MARKEDSFØRING:

Er du tilmeldt vores kundeklub eller har du valgt at tilmelde dig vores nyhedsbrev, passer vi godt på dine personlige data. Du kan derfor være helt forsikret om at vi ikke deler personlige oplysninger/data med 3 part.

Ønsker du ikke længere at modtage kundeklub-sms eller nyhedsbrev, kan du altid afmelde dette via linket i hhv. sms og nyhedsbrev. 

 

COOKIES:

Ved alle hjemmesider du besøger indsamles der oplysninger (cookies) som bruges til genkendelse af hjemmesiden, huske indstillinger, besøgte sider mv. Det gør vores også. Med cookies indhenter vi tal- og statistikker i henhold til hvor mange besøgende der er på hjemmesiden, geografisk lokation samt hvordan besøgende bruger- og bevæger sig på hjemmesiden så vi fremadrettet kan optimere brugeroplevelsen og bl.a. målrette produktsortimentet i webshoppen.

Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Du kan altid slette cookies i dine internetindstillinger. Se mere her.

  

PRISER:

Alle priser er dagspriser, angivet i danske kroner (DKK) og inkl. 25% moms. Priserne er angivet eksklusiv levering.

Som kunde i Plan E har du dog mulighed for at gøre brug af vores PrisGaranti, i hvilket tilfælde prisen påvirkes heraf. Læs mere om PrisGarantien her.

I tilfælde af rabatter givet via rabat-koder eller vouchere fratrækkes prisen først, når det aktuelle kode indtastes i feltet i forbindelse med betaling.

 

BETALING:

Plan-e.dk modtager betaling med Dankort, Visa, Visa-Dankort, Visa Electron, MasterCard, Maestro Card Samt MobilePay.

Når du godkender ordren reserveres beløbet på din konto, men bliver først trukket fra din konto, når vi afsender din bestilling.

Det er sikkert at benytte dit betalingskort, når du handler i vores webshop da betalingen sker via en SSL-forbindelse (Secure Socket Layer).

En SSL-kryptering sikrer, at ingen kan få fat i de følsomme informationer, som du indtaster i forbindelse med køb i vores webshop. Selve transmissionen er godkendt af NETS.

Vær opmærksom på, at alt efter din kortudbyders betingelser kan beløbet være reserveret i mellem 7 - 30 dage. Dette gælder også, hvis ordren annulleres eller betalingsbeløbet nedskrives (eksempelvis i forbindelse med restordre). Skulle dette være tilfældet, og ønsker du at få ophævet reservationen, skal du selv rette henvendelse til din bank, idet dette desværre ikke er noget vi kan være behjælpelige med - udover naturligvis at sikre dig en bekræftelse på, at beløbet er annulleret/nedskrevet fra vores side.

Se evt. også denne artikel som er udarbejdet af e-mærket: https://www.emaerket.dk/reservation-paa-mastercard

Når din ordre er gennemført vil du modtage en ordrebekræftelse inkl. ordrenummer. Efter afsendelse og betaling af ordren, modtager du tillige en faktura.

Ordrenummeret skal bruges ved alle fremtidige henvendelser vedr. din ordre/dit køb - herunder Fortrydelse eller Reklamation.

 

LEVERING:

Når du handler på vores Web-shop kan du vælge enten af få pakken leveret med Post-/Pakkeleverandør eller at spare fragten og afhente i vores butik:

A) Levering med pakke-leverandør 

Vi tilstræber at pakke og afsende din bestilling indenfor 1-3 hverdage. Ved længere behandlingstid, vil du blive kontaktet direkte på den mailadresse, du har opgivet ved din ordreafgivelse.*

*Dette vil ikke være gældende i de tilfælde, hvor vi på forhånd har meldt længere leveringstid ud via opslag på Webshop, Facebook og Instagram.

Når din ordre er afsendt, vil du modtage en forsendelsesbekræftelse fra den relevante fragtudbyder.

Vi tilbyder levering med følgende udbydere:

GLS, DAO og PostNord

Vores standard-leveringsform er GLS til pakkeshop.

Bemærk at vi p.t. kun tilbyder levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne.

Den faktiske leveringstid afhænger af den valgte leveringsform.

Prisen for fragt tillægges din ordre, inden denne godkendes, og afhænger dels af ordrestørrelse og dels af valgt leveringsform.

Vi tilbyder fri fragt ved ordre over kr. 399,-

Bemærk: Ordrer under kr. 99,95 tillægges et ekstra fragt- og håndteringsgebyr på kr. 35,- 

 

B) Afhentning i vores butik

Ønsker du at afhente din ordre i vores butik, skal du vælge fragtmuligheden Collect In Our Shop. 

Din bestilling vil blive pakket hurtigst muligt - inden for 1-3 hverdage. Og du vil få direkte besked, når din ordre er klar til afhentning. 

Du kan altså ikke forvente, at kunne afhente ordren før du har fået besked herom.

Vi anbefaler i den forbindelse, at du oplyser dit mobilnummer ved ordre-afgivelse - så du kan få besked på farten”.

Ved længere behandlingstid, vil du blive kontaktet direkte på den mailadresse, du har opgivet ved din ordreafgivelse.

Vælger du Collect In Our Shopvil din ordre være reserveret i 14 dage, fra du modtager besked om, at den er klar til afhentning. Afhentes ordren ikke indenfor dette tidsrum, annulleres din bestilling og du vil få besked herom. 

Du kan altid kontakte os med henblik på en forlængelse af reservationsperioden, i hvilket fald vi aftaler en konkret afhentningsfrist.

Bemærk: Ved Collect in Our Shop, trækkes beløbet først fra din konto, når du har afhentet varen. Ved annullering af ordren, vil beløbet således fortsat kunne fremstå som reserveret på din konto, jf. afsnittet om Betaling.

 

Rest-ordre:

Skulle et bestilt produkt være i restordre, vil du blive kontaktet af butikken hurtigst muligt efter at vi har modtaget din ordre.

Er der tale om et produkt, der står til at blive leveret til butikken indenfor den kommende uges tid, vil vi som regel afvente dette, og så afsende din ordre umiddelbart efter modtagelse.

Er der tale om længere leveringstid fra vores leverandør, tilbyder vi en af følgende muligheder:

Efterforsendelse. Dette vil ske til nærmeste GLS Pakkeshop og uden meromkostninger for dig. - Vær opmærksom på, at efterforsendelse under samme ordrenummer kun er muligt for så vidt, at det aktuelle restbeløb fortsat er reserveret. Er dette ikke tilfældet kan vi tilbyde at oprette en ny ordre til dig, og sende dig en betalingsanmodning.

Annullering af denne del af ordren. - I så fald, fratrækkes varens pris, inden ordrebeløbet trækkes på din konto. Skulle en annullering af en restordre bringe det samlede ordrebeløb ned under grænsen for hhv. fri fragt og/eller ekstra fragt-gebyr vil dette naturligvis ikke få konsekvenser for dig, da du er uforskyldt i situationen.

Annullering af hele ordren. Uanset om produktet i restordre udgør hele eller dele af din bestilling, har du i sådanne tilfælde naturligvis også mulighed for at annullere hele din ordre.

Bemærk! Ved hel eller delvis annullering af ordren kan det samlede beløb fortsat fremstå som reserveret på din konto, jf. afsnittet om Betaling.

 

FORTRYDELSESRETTEN 

Vi håber naturligvis, du bliver rigtig glad for dit køb!

Skulle dette imidlertid ikke være tilfældet, har du ret til, uden begrundelse, at fortryde hele eller dele af dit køb, indenfor 14 dage, når du handler online på vores web-shop.

Bemærk: Af hygiejniske årsager bortfalder fortrydelsesretten på intimprodukter ved brudt emballage-/sikkerheds-forsegling. Det betyder, at det er en forudsætning for at gøre brug af din fortrydelsesret, at du ikke har åbnet plomberede varer.

Dette gælder al sexlegetøj, kondomer, cremer og olier samt accessories til intim-brug.

For tøj gælder, at det må være prøvet - ikke båret - samt at evt. prismærke eller emballage er intakt, således at produktet fortsat er salgsbart. Er dette ikke tilfældet, kan der blive tale om en nedskrivning af refusionsværdien.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor: 

a) du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse,

b) du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis, jf. afsnittet om Rest-ordre.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os dette i en utvetydig skriftlig erklæring (f.eks. ved e-mail eller postbesørget brev), sendt til: 

 

Plan E ApS

Istedgade 30-32

1650 København V

E-mail: contact@plan-e.dk

Husk at angive ordrenummer ved alle henvendelser.

 

Ønsker du kun at fortryde dele af dit køb, skal din erklæring desuden angive varenummer og navn på de produkter, du ønsker at returnere.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Bemærk, at det ikke er nok blot at undlade at modtage/afhente din pakke. Jf. købeloven skal vi bruge en skriftlig erklæring fra dig, for at fortrydelsesretten kan gøres gældende, og købet ophæves - det være sig helt eller delvist. 

Retur-omkostninger der skyldes manglende afhentning eller nægtet modtagelse pålægges kunden.

 

Følger af fortrydelse

Hvis du udøver din fortrydelsesret for dele af dit køb, refunderer vi købsbeløbet for den/de vare(r), som fortrydelsen gælder.

Hvis du udøver din fortrydelsesret for hele dit køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på (jf. dog også ovenstående vedr. brud af forsegling samt afsnittet  Varens stand, når du sender retur.

Bemærk, at vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der kommer først.

Du skal returnere varerne eller afleverer dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne, ved indlevering i butikken eller til fragt-/post-firma inden udløbet af de 14 dage.

 

Retur-adresse:

Plan E ApS

Istedgade 30-32

1650 København V

  

Bemærk: 

  1. Du skal selv afholde de udgifter forbundet med returnering
  2. Du er ansvarlig for varen/varerne indtil den er os i hænde - Dette gælder såvel evt. transportskader som ved bortkomst.

Vi anbefaler derfor, at du husker at få en indleveringskvittering.

 

VARENS STAND, NÅR DU SENDER RETUR

Som anført under afsnittet om ‘Fortrydelsesret’, bortfalder fortrydelses- og returretten på intim-produkter, af hygiejniske årsager, ved brudt emballage/sikkerheds-forsegling. Dvs. du mister returretten hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Dette gælder al legetøj, kondomer samt olier og glidecremer samt accessories til intimbrug. Disse vil derfor altid blive fremsendt sikkerhedsforseglet.

Vi ved dog godt, hvor svært det kan være helt at sammenligne net-billeder med det faktiske produkt. I de tilfælde, hvor der er tale om ovennævnte produkter i ikke-gennemsigtig emballage, har vi derfor som en ekstra service valgt at plombere produkterne ude af æsken, så du har bedre mulighed for at tage dit køb i øjesyn. I disse tilfælde er det denne forsegling, du ikke må bryde. 

Bemærk, at vi naturligvis har fuld fokus på hygiejne, når vi håndterer dine varer i den forbindelse.

Varer som ikke falder ind under ovenstående kategorier som eksempelvis tøj, piske, manchetter o.lign. vil ikke være sikkerheds-forseglet, og du har således mulighed for at mærke materialet og/eller prøve produktet på, såfremt dette, samt eventuel emballage, kan returneres i samme stand som ved modtagelse. Hvis varen tydeligt synes at være håndteret mere end det skønnes nødvendigt for at fastslå varen art, udseende mv. vil vi anse varen som værende brugt, og du vil derfor hæfte for en eventuel forringelse af varens værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af varens handelsmæssige værdi når vi modtager den i retur.

Emballage, Prisskilt og Tilbehør (eksempelvis opladere, toybags) m.v. skal ALTID være intakt og medfølge ved returnering.

Konkurrence- og Forbrugerstyrrelsen om fortrydelse af køb ved nethandel: https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/e-handel/fortrydelsesret-og-klager/ 

 

REKLAMATION - KØB I WEBSHOP

Oplever du en fejl og/eller mangel ved et produkt købt i vores webshop, er du naturligvis dækket af købelovens regler herom.

Kontakt os derfor hurtigst muligt, og senest 2 måneder, efter at du har registreret fejlen.

Dette gør du på følgende måde:

Send en mail til contact@plan-e.dk, hvor du skriver ‘Reklamation’ i emnefeltet.

Mailen skal desuden indeholde ordrenummeret for købet af det givne produkt.  Dette kan enten gøres ved at du blot oplyser dette eller du kan vedhæfte din faktura.

Oplys produkt-navn og -nummer på det berørte produkt, og giv en udførlig beskrivelse af den registrerede fejl/mangel - Dette er nødvendigt for at vi efterfølgende kan behandle din reklamation. 

Kan det dokumenteres med et billede, er du meget velkommen til at vedhæfte dette.

Når vi har modtaget din henvendelse, vil du modtage en bekræftelsesmail med en returlabel*. Brug den fremsendte pakkelabel til at returnere din defekte vare, indenfor 6 dage. 

Bemærk, at sender du senere end dette, er din pakkelabel forældet, og du vil blive opkrævet gebyr for de udgifter dette påfører os. Dette kan undgås såfremt du allerede ved din henvendelse gør opmærksom på, at du ikke har mulighed for at fremsende din reklamation indenfor denne frist. Vi vil så kontakte dig med henblik på , at finde et tidspunkt for fremsendelse af din pakkelabel.

Husk at vedlægge alt tilbehør - herunder lader-kabler m.v.

*I enkelte tilfælde kan der være tale om et problem der muligvis er opstået på baggrund af velkendte fejlbrugs-årsager. I så fald vil vi først kontakte dig med henblik på at se om en justering heraf kan afhjælpe problemet.

Efter modtagelse og gennemsyn af anførte produkt/produkter, vil vi, alt efter den konkrete situation og mulighed - og såfremt der er tale om en berettiget reklamation - ombytte eller facilitere reparation af varen, give et nedslag i prisen eller refundere købsudgiften. I sidstnævnte tilfælde, dækker vi ligeledes dine oprindelige forsendelsesomkostninger (med udgangspunkt i den af os valgte standard-leveringsform), såfremt det fejlbehæftede produkt var det eneste i din oprindelige ordre.

Du er også velkommen til at henvende dig i vores fysiske butik med din reklamation. 

 

Plan E

Istedgade 30-32

1650 København V

 

Husk at medbringe købsbevis, da vores butikspersonale ikke har mulighed for at gennemgå vores web-ordre.

Her vil vi i første omgang prøve at identificere den eventuelle fejl/mangel og om nødvendigt/muligt ombytte til et nyt tilsvarende produkt. Kan fejlen ikke umiddelbart identificeres, kan du indlevere produktet, og vi vil gennemgå produktet jf. ovenstående.

Er der tale om en berettiget reklamation, og ønsker du i den forbindelse at ombytte til et helt andet produkt, tilbyder vi naturligvis også dette. I tilfælde af, at der er tale om et dyrere produkt, vil du dog skulle betale den aktuelle difference. Såfremt du ønsker et prisbilligere produkt, udbetaler vi kun restbeløbet i de tilfælde, hvor det ikke vil være muligt for os, inden for rimelig tid, at ombytte til et produkt tilsvarende reklamationen. Ellers dækkes differencen ved udstedelse af tilgodebevis.

 

HANDEL I VORES FYSISKE BUTIK

Vi glæder os altid over at byde vores kunder velkommen i vores fysiske butik, og bestræber os på at yde så relevant og imødekommende service som muligt. 

På samme måde, henstiller vi til vores kunder, at udvise respekt for vores personale, de øvrige kunder samt de retningslinjer der måtte være gældende i butikken i almindelighed, eller som den vagthavende butiksassistent finder hensigtsmæssigt i en given situation at udstikke. 

Når du besøger butikken, har du mulighed for at tage alle vores produkter nærmere i øjesyn, ligesom vi har en lang række display-modeller. Skulle netop dét produkt, der har din interesse ikke være i display-model, beder vi dig tage kontakt til personalet, så hjælper vi gerne med at besvare spørgsmål om produktet, åbne emballage eller vise dig en tilsvarende display-model. Undlad venligst selv at åbne pakkerne, da disse er forseglet, og du derved både risikere at ødelægge emballagen og hygiejne-forseglingen. Tak :)

 

PRISER:

Alle priser er dagspriser, angivet i danske kroner (DKK) og inkl. 25% moms. 

Evt. angivede %-rabatter fratrækkes ved kassen, derudover er angivede priser gældende.

Som kunde i Plan E har du dog mulighed for at gøre brug af vores PrisGaranti, i hvilket tilfælde prisen påvirkes heraf. Læs mere om PrisGarantien her

 

BETALING:

I butikken modtager vi langt de fleste betalingskort - danske som udenlandske - samt MobilePay. 

Desuden kan du betale med kontanter i følgende valuta: DKK, EURO, SKK, NKK. 

Vi modtager dog kun mønter ved betaling i Danske kroner og Euro.

Af hensyn til butikkens kontantbeholdning og -håndtering kan personalet dog nægte at modtage større sedler (500- eller 1.000-kronesedler) eller for mange mønter, jf. Love og Regler for kontantbetaling:

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2018/1803

https://www.nationalbanken.dk/da/publikationer/Documents/2006/09/KVO3_2006_lovligt35.pdf#search=betaling%20med%20sedler 

Det er op til den vagthavende butiksassistent at vurdere kassebeholdningen i henhold til ovenstående.

 

REKLAMATION - KØB I VORES FYSISKE BUTIK

Oplever du en fejl og/eller mangel ved et produkt købt hos os, er du naturligvis dækket af købelovens regler herom.

Kontakt os derfor hurtigst muligt, og senest 2 måneder, efter at du har registreret fejlen.

Dette kan du enten gøre ved at henvende dig i butikken eller i første omgang kontakte os på mail:

 

Plan E

Istedgade 30-32

1650 København V

Telefon: 33219930

Mail: contact@plan-e.dk

 

Bemærk: For at vi kan behandle din reklamation skal du kunne fremvise købskvittering - subsidiært bankoversigt ved kortbetaling, for så vidt, betalingen matcher prisen betalt for det givne produkt.

Såfremt din kortkvittering dækker over køb af flere produkter, end dét produkt du henvender om - eller du eksempelvis har købt produktet med rabat, således at kortbetalingen ikke matcher produktets pris, bedes du først kontakte os på mail med følgende oplysninger:

 

  • Dato for købet
  • Korttype for det kort brugt ved betaling
  • De sidste 4 cifre af kortnummeret 
  • Kopi af posteringen fra banken

 

Vi vil på baggrund heraf forsøge at finde en kopi af din købskvittering, i vores system, og efterfølgende kontakte dig.

Bemærk: Vi har ikke mulighed for at gennemgå denne proces i butikken, hvorfor vi, i sådanne tilfælde, ikke vil kunne behandle din reklamation, uden forudgående henvendelse på mail.

Når du kommer med dit produkt vil vi i første omgang prøve at identificere den eventuelle fejl/mangel og om nødvendigt/muligt ombytte til et nyt tilsvarende produkt. Kan fejlen ikke umiddelbart identificeres, kan du indlevere produktet for yderligere gennemsyn. Såfremt der er tale om en berettiget reklamation, vil vi - alt efter den konkrete situation og mulighed - ombytte eller facilitere reparation af varen, give et nedslag i prisen eller refundere købsudgiften. 

Ønsker du i den forbindelse at ombytte til et helt andet produkt, tilbyder vi naturligvis også dette. I tilfælde af, at der er tale om et dyrere produkt, vil du dog skulle betale den aktuelle difference. Såfremt du ønsker et prisbilligere produkt, udbetaler vi kun restbeløbet i de tilfælde, hvor det ikke vil være muligt for os, inden for rimelig tid, at ombytte til et produkt tilsvarende reklamationen. Ellers dækkes differencen ved udstedelse af tilgodebevis.

Husk at medbringe alt tilbehør - herunder lader-kabler m.v.

 

OMBYTNINGS-SERVICE - KØB I VORES FYSISKE BUTIK

Når du handler i vores fysiske butik, stiller vi en lang rækker muligheder til rådighed for dig, med henblik på at hjælpe dig til at vurdere de enkelte produkter og træffe et oplyst valg. 

Alligevel kan det jo ske, at du ved nærmere eftertanke, hellere ville have haft noget andet eller have ventet med købet - Eller du har måske fået noget i gave, der ikke lige var dét du havde forestillet dig.

I disse tilfælde har du mulighed for, indenfor 14 dage, at ombytte din vare til en anden eller få udstedt et tilgodebevis, såfremt nedenstående betingelser er opfyldt.

Købet skal kunne godtgøres via medbragt købskvittering eller byttemærke.

 

Bemærk: Af hygiejniske årsager bortfalder ombytningsretten på intimprodukter ved brudt emballage-/sikkerheds-forsegling. Det betyder, at det er en forudsætning for at gøre brug af din ombytningsmulighed, at du ikke har åbnet emballage eller plomberede varer.

Dette gælder al sexlegetøj, kondomer, cremer og olier samt accessories til intim-brug.

For varer som ikke falder ind under ovenstående kategorier, som eksempelvis tøj, piske, manchetter o.lign. gælder at disse må være prøvet/håndteret forsigtigt - men ikke brugt! - samt at prismærker er intakte. For tøj i emballage gælder desuden, at emballagen skal være intakt og fremstå i salgbar stand.

Det er op til den vagthavende butiksassistent at vurdere produkt og emballage i henhold til ovenstående.

Udsalgsvarer samt varer fra Rest-salg ombyttes ikke.

Bemærk at ombytningsret ikke er at sidestille med fortrydelsesretten, der eks. følger af køb på nettet, og at der således ikke udbetales kontanter/penge for varer der ønskes ombyttet. 

 

BEHANDLING AF TVISTER OG FORBRUGERLINKS 

FORVIRRET?

Hvis du er i tvivl om, hvordan du skal forholde dig i forbindelse med en reklamation eller ønsket om at bruge din fortrydelsesret, så kontakt os endelig!

Mail: contact@plan-e.dk

Telefon: 30 21 99 30 (ml. kl. 12-16)

Eller kom forbi butikken: Istedgade 30-32, 1650 København V

 

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb eller behandling af reklamations-sag, bedes du først rette henvendelse direkte til os:

 

Plan E

Istedgade 30-32

1650 København V

Tlf. 33 21 99 30 (kl. 12-15)

Mail: contact@plan-e.dk

CVR: 29628882

 

Kan vi, mod forventning, ikke i fællesskab finde en løsning, kan du altid tage din klage videre til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

I tilfælde af eventuelle tvister følger vi Forbrugerstyrelsens afgørelser

Du finder en oversigt over klagemuligheder og -instanser her. (https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/klager-over-koeb-i-danmark/saadan-starter-du-en-klagesag/)

Indledningsvis kan du også kontakte Forbrugerrådet Tænk (https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder)

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Dette er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Du finder EU-kommissionens klageportal her. 

 

NYTTIGE FORBRUGERLINKS:

    INDKØBSKURV
    Køb mere og opnå fri fragt
    Spar 35, - på fragten
    Fri Fragt
    99.95 kr.
    399.95 kr.
    Forsendelse udregnes ved check ud