HANDELSBETINGELSER - BEHANDLING AF TVISTER & FORBRUGERLINKS
FORVIRRET?
Hvis du er i tvivl om, hvordan du skal forholde dig i forbindelse med en reklamation eller ønsket om at bruge din fortrydelsesret, så kontakt os endelig!
Mail: contact@plan-e.dk
Telefon: 30 21 99 30 (ml. kl. 12-16)
Eller kom forbi butikken: Istedgade 30-32, 1650 København V
KLAGEADGANG:
Hvis du vil klage over dit køb eller behandling af reklamations-sag, bedes du først rette henvendelse direkte til os:
Plan E
Istedgade 30-32
1650 København V
Tlf. 33 21 99 30 (kl. 12-15)
Mail: contact@plan-e.dk
CVR: 29628882
Kan vi, mod forventning, ikke i fællesskab finde en løsning, kan du altid tage din klage videre til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
I tilfælde af eventuelle tvister følger vi Forbrugerstyrelsens afgørelser
Du finder en oversigt over klagemuligheder og -instanser her.
Indledningsvis kan du også kontakte Forbrugerrådet Tænk
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Dette er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Du finder EU-kommissionens klageportal her.
NYTTIGE FORBRUGERLINKS:
- Fortrydelsesret ved køb på nettet: https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/e-handel/fortrydelsesret-og-klager/
- Bon/Kvittering = Dit købsbevis ved handel i fysisk butik: https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/handel-i-butikker/kvittering-hvis-du-mister-din-bon%20
- Købeloven: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2014/140%20
- Forbrugerrådet Tænk: https://taenk.dk/%20
- Nationalbankens publikation om betaling med kontanter: https://www.nationalbanken.dk/da/publikationer/Documents/2006/09/KVO3_2006_lovligt35.pdf%20
- Møntloven: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2018/1803%20
- Fortrydelsesret / Ombytningsmulighed: https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvad-gaelder/ofte-stillede-spoergsmaal/fortrydelsesret/%20